Kvalitetsresultat och kundbelåtenhet

Potilas ja fysioterapeutti kävelytestissä Valkeakosken Sydänsairaalan käytävällä

God kundnöjdhet är ett centralt mål för Hjärtsjukhuset. Vi övervakar kvaliteten på kundservice på polikliniker och vårdavdelningar med hjälp av servicemätare.

Som det viktigaste måttet på kundnöjdhet använder vi NPS-indexet (Net Promoter Score). NPS står för rekommendationsindex: hur sannolikt det är att kunder rekommenderar företaget, produkten eller tjänsten till sina vänner. NPS är ett nationellt mått föreslaget av Institutet för hälsa och välfärd (THL) för alla social- och hälsotjänster.

Hur sannolikt skulle du rekommendera Hjärtsjukhuset till en vän?
NPS, poliklinikpatienter 2023 88
NPS, sjukhuspatienter 93

Vi övervakar aktivt patienternas nöjdhet med den mottagna servicen och vården, till exempel genom återkopplingsformulär och SMS-undersökningar.