Avaruutta ja sujuvuutta uudessa Sydänsairaalassa
Osastonsihteeri Suvi Koskela kertoo, että uusi Sydänsairaala on sekä henkilökunnan että asiakkaiden mieleen.
Suvi Koskela työskentelee Taysin Sydänsairaalan osastonsihteerinä. Hän kertoo, että osastonsihteereillä on Sydänsairaalassa useita tehtäviä. He muun muassa kirjaavat Sydänsairaalan potilaiden lähetteitä, vastaavat asiakkaiden kysymyksiin puhelimitse ja verkossa sekä neuvovat asiakkaita Sydänsairaalan aulan asiakaspalvelupisteessä.
Suvi Koskela on ollut Sydänsairaalassa töissä 20 vuotta. Hän on työssään nähnyt potilasmäärien kasvun vuosien aikana.
– Sydänsairaalan aiemmissa tiloissa alkoi olla jo hieman ahdasta, koska potilasmäärien lisääntymisen takia myös meitä osastonsihteereitä oli vastaavasti enemmän, Suvi Koskela kertoo.
Asiakkaat kiittävät uusia tiloja
Hänen mukaansa Sydänsairaalan muuttaminen kokonaan uuteen moderniin rakennukseen oli erittäin tervetullut muutos.
– Olen uusiin tiloihin hyvin tyytyväinen. Ne on suunniteltu järkevästi niin, että henkilökunnan olisi mahdollisimman helppoa ja mukavaa tehdä työtään. Ahdasta ei tule, Koskela kertoo.
Koskela on huomannut, että myös moni Sydänsairaalaan hoitoon saapunut potilas ja heidän omaisensa on antanut uudesta sairaalasta myönteistä palautetta.
– Ensivaikutelmalla on usein merkitystä. Varsinkin tilava ja valoisa aula, jonne monet astuvat ensimmäiseksi tullessaan Sydänsairaalaan, on miellyttänyt monia asiakkaita, Koskela sanoo.
Myös seikkaperäiset opasteet ja toimintojen suunnittelu niin, että asiakkaiden hoitopolun sujuvuus on mietitty yksityiskohtia myöten, saavat Koskelalta kiitosta.
Lue lisää
Sairaanhoitaja Janne Björkengren viihtyy uudessa Sydänsairaalassa
Sydänsairaalassa sydänlääkärit ja sydänkirurgit tekevät edistyksellistä yhteistyötä